Muliebre

Balsamo Francesca

In moda mesajul este transmis direct, fiind o creatie proprie, indivituala. Fiecare individ reuseste sa se autodefineasca afisand un personaj invesmantat si o constructie originala non-verbala. Acest complex functioneaza dupa toate regulile compozitionale si cromatice si se prezinta intr-o armonie cu o putere de reprezentare de multe ori superioara celei lingvistice. Exista multe feluri in care un individ poate partecipa la procesul comunicarii, conceptul lucrarii de fata are ca punct de pornire o comunicare interpersonala prin intermediul eternei elegante feminine. Sunt intrigata inca de la inceputul studiiului modei de moda feminina si ce inseamna ea cu adevarat, de schimbarile vestimentare pe care le-a traversat de-a lungul timpului am ales sa ma inspir in estetica anilor `60. Azi casele de moda sunt preocupate sa evidentieze utilitatea, lejeritatea si in genaral o uniformizare a genurilor si a dimensiunilor, lasand pe ultimul plan eleganta feminina iar aceasta odata cu trecerea timpului incepe sa se dilueze. Femeia actuala incearca sa preia toate calitatiile unui barbat refuzand sa dezvolte latura fragila a femininitatii. Senzualitatea feminina traditionala este vazuta ca o slabiciune. In prezent momentul economic si tendinta de a programa in permanenta statutul social al femeii le imping pe acestea catre o masculinizare atroce, denumita “libertate” in esenta aceasta este departe de un ideal. Femeile nu sunt doar egale cu barbati ele se afla intr-o competite directa. De ce femeile aleg sa se imbrace imprumutand atribute masculine? Feminitatea este unul din cele mai frumoase calitatii, o putem cultiva si dezvolta?

vezi alte colecții ale participantului